Afhandelen van reserveringen
Binnen ons systeem werken we met verschillen mappen om de afhandeling van een reservering soepel te laten verlopen. Deze mappen zijn te vinden in het linkermenu onder ‘boekingen’. Hieronder een toelichting per map:
Website aanvraag
Dit zijn reserveringen die via de website binnenkomen. Vanuit hier kun je de reservering verder afhandelen door er bijvoorbeeld een status ‘akkoord’ aan te geven (zie afbeelding 1).
Reserveringsaanvraag
Dit zijn reserveringen die handmatig door de beheerder zijn aangemaakt via het planbord of ‘boekingen' > 'nieuw’.
Opties
Dit zijn eserveringen met de status ‘optie’. Deze status kun je meegeven tijdens het aanmaken van een nieuwe reservering (zie afbeelding 2)
Verzonden / Ontvangen
Dit zijn reserveringen (bevestigingen) die zijn verzonden vanuit het beheer met een ‘akkoord/afwijzen’-knop (zie afbeelding 3). Dit wordt veel gebruikt om de klant via de bevestigingsmail om definitief akkoord te vragen. De reservering dient als laatste door de beheerder zelf ‘akkoord’ gegeven te worden om deze in de map ‘lopende boekingen’ te zetten.
Lopende boekingen
De reserveringen met de status ‘akkoord’.
Afgeronde boekingen
De reserveringen met status ‘akkoord’, waarbij de huurperiode in het verleden ligt. Dit proces gaat automatisch als het aan deze voorwaarde voldoet.
Annuleringen
Alle reserveringen met status ‘annuleren’ (zie afbeelding 4).
Overzicht
Dit is een overzicht van reserveringen met alle statussen behalve die met de status ‘annuleren’. Dit is overzicht is het beste te gebruiken om een reservering op te zoeken, maar ook om bijvoorbeeld de betaalstatus van de reservering te volgen (zie afbeelding 5).
Je kunt het overzicht naar eigen wens weergeven. Rechts bovenin het overzicht staat een item ‘kolommen beheren’. Hiermee kan ingesteld worden om meer of minder informatie te tonen in het overzicht zoals bijvoorbeeld ‘bedrag’ of ‘aanbetaling voldaan’ (zie bijgevoegde afbeelding 6 en 7).