Product niet boekbaar? Gebruik de controle tool!

Toont jouw kalender een foute bezetting of kloppen de prijzen niet? Dan kun je via de controle-functie zien wat er aan de hand is. Deze vindt je bij het product onder het tabblad ‘controle’ (zie afbeelding 1). Hier kun je de geblokkeerde periode controleren op zowel tariefinvoer als boekbaarheid. Klik op het ‘vinkje’ of ‘kruisje’ voor meer informatie (zie afbeelding 2). Vervolgens zie je een dashboard met informatie (zie afbeelding 3):

Tarief *             = is er een tarief bekend voor de geselecteerde periode?
Beschikbaar    = staat er een reservering voor de geselecteerde periode?
Boekbaar         = is het product te reserveren?

Deze controle doet het systeem zowel voor het hoofdproduct als voor de verplichte extra’s. Die moeten namelijk ook boekbaar zijn.

* bij de tariefinvoer is het belangrijk dat de ‘van/tot’ datum goed op elkaar aansluit. Dus:
periode 1 : van 01-01-2019 tot 01-02-2019
periode 2: van 01-02-2019 tot 01-03-2019

 

Staan alle perioden bij de controle op boekbaar, maar zie je het niet terug in de widget? Het kan zijn dat het door cache gegevens niet ingeladen wordt. Sla de tarieven even opnieuw op door opnieuw op de blauwe disk te klikken, dan wordt het boekbaar in de widget.